loveandhappinessisme.blogg.se

Mindfulness * Love * Happiness * Awareness * Confidence * Self-esteem * Oneness * Creativity *

Egen tid nr 4

                           
Det är viktigt att vi när oss själva och ger oss egen tid som blir kärlek till oss själva. 

Igår valde jag trots huvudvärk att lägga mig ihängsen, se en serie och fila mina naglar som absolut behövde kärlek och omvårdnad. Hade gärna målat dem också men jag nöjde mig med att fila och få dem uppfräschade. Smörjde in händerna med en härlig handkräm också. Tänk vad viktiga våra händer är! De kan fatta tag om saker, de hjälper oss dagligen, vi kan skriva, peka, massera, vinka och massa annat. Fantastiskt! De behöver omvårdnad när det varit så kallt. Naglarna skyddar toppen på våra fingrar och en gång i tiden grävde vi efter mat med dem. Det gäller att vi uppskattar oss själva och vår kropp.

Ta lite avsatt tid för dig själv du också! 

Bild: thehappyplace.ca
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: