loveandhappinessisme.blogg.se

Mindfulness * Love * Happiness * Awareness * Confidence * Self-esteem * Oneness * Creativity *

Is this feeling good or bad?

                        

Om du har mycket ångest, tvångstankar eller är allmänt orolig så är den här övningen bra. Visst den är inte övergripande men jag uppmuntrar till att försöka med övningen en hel dag, ge inte upp bara för att det inte känns bra första gången.

Tänk under dagen (varje timma, sätt gärna klockan på ringning som en påminnelse):

Vad känner jag nu?
Är det bra för mig eller dåligt för mig att känna som jag gör nu?
Hur vill jag känna?

Den här övningen skapar medvetenhet om i vilka stunder och tillfällen som du mår bra och när du inte mår bra. Om du har svår ångest som håller i i två dagar så föreslår jag att du gör övningen två gånger, en gång när du har en mindre bra dag och en gång när du har en bra dag. 

Lycka till!

Bild: google.se
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 ♥ Evahle.se - en blogg om psykisk hälsa ♥
skriven :

Bra tips! Gott nytt år!